onsdag 27 september 2017

Crescendo i färger...

...på sluttampen! 


Har lixom aldrig inte riktigt fattat det där med,
att inte alla,
Gillar skarpa färger i trädgården!?
Speciellt inte på hösten!
Vill tanka massor med färg!

För att lixom suga ut det sista,
innan det gråa omsluter!
Så,
här hos mig så är det inga blyga ljusrosa och ljuslila blommor!

Näe, jag gillar färg...
...ju mer dessto bättre!

Här får färgerna verkligen
sitt crescendo;
Visa vad de kan!

 I Luv!
Under sommaren är jag mer försiktig...
...eller kanske lite feg!
Då håller jag åtminstone färgkombos i enskilda rabatter :)
Men på hösten släpper jag loss!
Helt Crazy!!

Sista andningen,
som om,
hösten och trädgården skriker efter uppmärksamhet!

Och jag gillart! 
Alltså;
ni måste hålla med...?
Magiskt! 

Och,
är det inte märkligt att många av växterna är som allra,
allra vackrast,
precis innan det tar slut!?
Men,
jag klagar inte :D 
Förövrigt:

Katsuran som varit magi,
börjar tappa sina blad,
och,
just i dag;

Kände jag doften...
...doftan av nybakat!

Och;
ville ju ha purpurklättblom nästa sommar...
...drivit upp typ 200 plantor!!

Typiskt jag! 

Vill nån ha?
-Hojta!

//Veronica

14 kommentarer:

  1. Så fint at vi er så forskjellige med tanke på fargevalg i hagen. Jammen har du et fyrverkeri i hagen din. Herlig å se :)

    SvaraRadera
  2. Jag är lite tjurig när det gäller färger här i mina odlingar, mest för att nästan allt här syns på väldigt långt håll och då känns det liksom lugnare om varje rabatt har sin egen enhetliga färgton.
    Men i kökslandet har även jag fyrverkeri! Solgult, skrikorange, eldrött blandat med blåsvart, spöklila, askgrått. Måste försöka få till några bilder men valpen hittar på hyss hela tiden, hjälp, jag hinner ingenting!
    Mår du bättre idag?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tillhör nog dem som är lite avvaktande när det gäller färger men visst är det vackert när träden glöder på hösten.

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvaraRadera
  4. Hei Veronica.
    Hvis vi alle hadde vært like hadde det blitt kjedelig. Jeg har et bed i hagen med sterke farger hele sommeren. Flott med farger i hagen. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  5. Tycker det är härligt med alla dina färger och jag tycker det är ett alldeles utmärkt sätt att pumpa in energi innan all färg försvinner. Nån gång (som jag sagt förut) ska jag också ha dahlior :) Då kan man maxa färgintaget. Nu är det mest clematis, solbrudar, rudbeckior och flox som visar färg hos mig. Men det är inte fel det heller.

    Ha en skön helg!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med färg! Hela höstprakten med lönnar och vildvin i spetsen visar ju att nu måste vi tanka energi inför den grå-svarta tiden som kommer.
    Dina bilder är rena färgterapin! Jag inser att jag måste plantera mycket med som är vackert så här års. Dags för planering ...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Hej Veronica!
    Härligt fyrverkeri av färger hos dig, och visst behövs det. Det smyger in lite här också, inte bara rosa och vitt.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  8. Älskar färg, ju mer desto bättre och nu på sensommaren (jag ger mig inte, det är inte höst ännu) är det sjuperviktigt - men varje år så glömmer jag bort att jag vill ha dahlior! Fattar inte varför!? Måste vara något konstigt som gör att jag förtränger dom ända fram tills tiden då dom verkligen skulle behövts. Nästa år får jag inte glömma.....
    KRAM och tack för färgkaskaden!
    Susie

    SvaraRadera
  9. Visst är det magiskt med all färg:) Hösten SKA vara färgrik både i naturen och trädgården.Försöker få till det mer för varje år. Nästa år ska jag satsa mer på Dahlior i tid...den jag har har inte börjat blomma än!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Där var det färggrant minsann och jag tycker att det tillhör hösten med alla andra färger som kommer i lövverket och sånt. Vår katsura har inte tappat bladen och jag har aldrig känt doften heller. Undrar om det är olika från träd till träd eller om det har med hon- och hanplanta att göra. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  11. Samma här, gillar också mycket färg och kontraster, och dina bilder är för härliga!

    SvaraRadera
  12. Oj, vilka häftiga färger! Hösten är härlig så, och ja, på hösten får det nog vara lite mer färg, även om jag nog är lite mesig med de blommor jag har... men trädens härliga färger älskar jag! Så visst, mer färg åt folket!! ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  13. I brist på Katsura bakade jag själv idag.

    Vad gäller färger så påminner ditt inlägg om ett jag just har gjort, fast tvärtom och ändå samma ... haha, det blev ju klurigt. Gillar verkligen ditt färgcrescendo!

    SvaraRadera
  14. Det smyger in lite här också, inte bara rosa och vitt.


    เกย์ไทย

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background