torsdag 12 januari 2017

Jag må vara en Gnäll-Maja...

...So let it be!

Snart helg igen!

Galet vad denna,
första hela,
vecka efter julhelgerna gått snabbt!

Lika snabbt har vädret varit;
Snabbt - Ombytligt :D 

Massvis med snö
Mängder av minusgrader
Flera plusgrader
Stormvindar
Snöblandat regn
Regn, grått och sol!
Vackert, Javisst!

Men  faktiskt,
så har jag;
Sååå,
svårt för den här årstiden

Skulle kunna, helt ärligt,
vilja skriva:
Den här JÄKLA årstiden!!
Men det gör jag inte!

Fattar att jag borde vara glad över årstiderna
för hur skulle det vara utan?

Men på riktigt!?

Näe,
-Not my cup of tea!

Går veckorna framåt lika fort??
Skynda, skynda på!
Tills det är över!

Sen kan det gå...
...Låångsamt :D 

Så nu undrar ni:
vad detta har med dagens ämne i Blooming Friday att göra!?
Såklart!
Min favorit:

Är Våren :)
April & Maj med många bilder!





Och nu börjar,
Mandelmanns Gård på TV:n...
...återstår att se om även det
 blir en favorit eller inte :)


//Veronica



21 kommentarer:

  1. Åh ja jeg glæder mig til forår 💚

    SvaraRadera
  2. Ja men visst är våren en favorit. Tror ändå inte att jag skulle klara mig utan de andra årstiderna ändå.Den där härliga längtan dit ....
    Härliga bilder och bra skrivit som vanligt gillar det.( blev inget Mandelman Såg på Hofors istället Patriot som jag är haha)
    Ha ett fint veckoslut.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Våren är ju den årstid som bara är bäst.När man kan gå med näsan ner mot marken för att vara säker på att man inte missar något som kommit upp och börjat blomma.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Näe, våren???? Tycker nog allra bäst om sensommaren när allt frodas. Men ... förstås när syrenerna börjar blomma .... kanske är våren bäst ändå?!?!
    Jag har aldrig sett Sanda Cottage under våren, när alla tulpanerna blommar. Och i år skall det visst bli något alldeles extra med alla hundratals lökar ni petat ner. Bered er på ett besök. :-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  5. Jag avskyr också vintern. Det är totalt hopplöst kallt, färglöst och TRÅKIGT. Det sägs att man ska vila nu, pytt säger jag och längtar efter spaden.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Jag skulle också klara mig alldeles utmärkt utan vinter - och det har blivit betydligt bättre sen jag flyttade från Stockholm till Gotland. Höstarna är varmare och längre, vintern aldrig så lång och så kall eller snörik, däremot kommer nog våren ungefär samtidigt som i Stockholm.
    Undrar hur det skulle vara om man bodde i södra England. Tror att deras klimat skulle passa mig - och mina växter - alldeles perfekt. Visserligen har dom ganska regnigt på sommaren, men då skulle man förmodligen inte behöva lida för att det är bevattningsförbud!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  7. Hej Veronica!
    Om vintern var som den skall vara, med soliga dagar och gnistrande snö, och inte regn och rusk, då skulle det vara ganska ok. Men jag håller med dig våren kunde gärna få dra ut på tiden, och vara längre.
    Du har en härlig trädgård.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra vårbilder du bjuder på, man börjar ju längta! Du kan ju köra samma inlägg nästa vecka igen, med temat "jag längtar..." ;-)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Instämmer, men man kanske kan få ha flera favoriter? Då är alla utom vintern det. Så fin stämningsbild med tulpaner och sittplats bakom.
    //Helene

    SvaraRadera
  10. Absolut är våren ett perfekt väl av dig. Men för att uppskatta och längta behöver vi den här tiden innan. Tänk på att växterna vil ha lite vinter de också. Fast lite kortare skulle den ju kunna vara förstås.
    Finfina vårliga bilder du visar.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  11. Härligt val och favorit. April och maj med sina gröna toner och härliga lökar ser jag också fram emot.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  12. Nettopp! Og her kom mange lengselsbilder....
    God helg, og hold ut!

    SvaraRadera
  13. Ååå, så fine vårbilder! Klart vi lengter, det er kanskje det som er det fine med våren, at vi virkelig ser fram til den! Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  14. Du, som så snällt höll med mig i mitt inlägg måste bli väldigt besviken när jag har invändningar mot vinterdepression ;-) - fast inte så allvarligt menat (jag förstår att din kropp gillar värme). Min dotter håller på att smälla av årstiden. Inga argument biter mot henne och det gör det nog inte för dig heller, antar jag.
    Min erfarenhet är att tiden flyter i allt snabbare takt med åren, vilket betyder att när man väl är mitt i det roliga är det ju nästan detsamma som att det är över ;-). Kanske undrar du då om jag inte förmår att njuta av stunden innan den är över. Självklart. Det är bara så att den går ännu fortare - underbart är ju kort som bekant ;-) Därför njuter jag något alldeles kopiöst av dessa, liiite mer långsamma dag'r som jag kan fylla med nya sådder. Pynta trädgårdskänsla i fönstren. Ha tid och ro att läsa, städa inne, sitta i vardagsrummet med Anders och uggla om kvällarna (vi sitter där i princip aldrig under sommarhalvåret och hemmet förfaller till ett bo som inte alls känns kul. Jag orkar helt enkelt inte med både ute och inne. Därför besjunger jag vinterns lov. Snart är vi i mitten av januari - så fort den har gått - och den kommer februari och därefter sätter stressen igång...;-) Visst. En rolig stress men att njuta av det lugna nu gör att jag kanske fixar ännu ett år i trädgården...?
    Det gäller att hitta strategier för att må hyfsat!
    Kram på dig!
    /Anja

    SvaraRadera
  15. Härliga vårbilder och programmet Mandelmanns Gård tyckte jag mycket om. Det utstrålade en sådan jordnära värme till allt levande. Tiden går så fort att jag tränar på att låta bli att längta.
    Nu har vi lite, bara lite snö och vackert är det men jag gillar den gröna milda vinter vi hittills haft mest av.
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  16. Ja nog är vädret ombytligt alltid. Man får väl se det som en fördel, då blir det kanske inte riktigt så tråkigt som när det är trista gråa dagar i en lång följd.Nu har ju varje dag varit olik den andra, vädermässigt alltså.Så underbara bilder på din vackra trädgård. Man får försöka överleva med hjälp av alla vackra trädgårdar man får se. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  17. Så härliga trädgårdsbilder du visar, nog förstår jag att du längtar efter våren vem gör inte det.Om det kan vara till någon tröst så har vi redan passerat halva Januari, sedan så har vi fått väldigt konstiga vintrar med ett väder som beter sig väldigt konstigt och det är alls inte bra.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  18. Mmm, vet att du inte gillar den här årstiden, vet att du läääängtar efter våren. Och när jag ser din bildbukett ... ja då längtar jag också! Massor! Våren, en härlig tid. Fast samtidigt är det ju tur att vi har vintern, annars skulle vi ju inte kunna längta så mycket som vi gör. Det som jag tycker är värst är att den är så förbålt lång! Den tar ju liksom aldrig slut. Man slänger ut julen och tar in tulpaner och tycker det är ett vårtecken. Men sen då! Vad jag vill säga är att även om jag inte har lika svårt för vintern som du har så förstår jag dig mer än väl. Men ... det har i varje fall vänt. Snart väntar trädgårdsmässorna (som är som dom är men som jag ändå inte vill missa). Och sedan kommer försommaren och sommaren och förhoppningsvis kommer vi att ses då :)

    Önskar dig en fortsatt skön helg!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  19. Maj är väl ändå allra finast. Tidigare tyckte jag alltid januari var en väldigt lång månad men numera går den också fort. Mandelmanns var riktigt trevligt tycker jag. Bra mycket bättre än Ernst som jag inte orkar med.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Så fin vårlängtan du bjöd på! Jag vill inte vara utan vintern, behöver den för vila, väntan och... längtan.
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background