torsdag 28 januari 2016

En vissen Blommig Fredag...

Torsdag?...

Kom hem ifrån jobbet och sa: Jag mår inte bra :(
Gillar? Formen & färgen! Uppifrån och ner och det blir bara mer och mer lila :) 
Ont i halsen och fryser! 
Satte mig i soffan:
-Orkar inte göra nånting i kväll...
Om inte form, så i varje fall färg!
Sen; Men va sjutton det är ju torsdag...
...snart Blooming Friday!! 
Men allvarligt!? 
Älskar att färgen på Black Lace matchar med rost som jag tycker är det bästa komplementet i trädgården! 
Orkar inte!

Det gick 5 minuter.
Började vackla. 
Kaboom! Ett par oranga vallmor i havet av lila trädgårdsnäva... Älskart! 
10 minuter.
Kollade fredagens tema. 
Näe, Svårt tema!
Mest för jag gillar skuggan! 
En kvart.
Började klicka runt bland bilder
Får se om jag hittar nån känsla idag! 
Nåt så vansinnigt vacker form på denna ros... Black Baccara! 
Men Nix, den kom inte som den brukar...
...sorgligt men sant!
Ord är överflödiga! 
Men lite bilder och tankar pallar jag med, tror jag! 
Ibland är jag en slagen,
men envis hjälte ;) 
Så dagens Blooming Friday inlägg med tema Färg & Form hos Heléna blir hos mig;
Mest bara bilder! 
Kolla Färgen och Formen! 
Men det är inte Fy skam, det heller!? 

Eller vad säger man? 
En bild säger mer än tusen ord!? 
Jaa, Vad säger man? Magisk!!
Tusen ord skriver jag inte i detta inlägg men varsågod att titta på bilder :) 

Förövrigt så vet ni att jag längtar efter våren :D  

Mest för att jag har så jäkla tråkigt när jag inte har nåt att göra...
...att hålla på med min hobby! 
Och sist... Höstens brinnande färg på Katsuran... 
Samma känsla som om man älskar att dansa och brutit benet!
Därför längtar jag! 

Kram och trevlig helg! 

//Veronica

41 kommentarer:

  1. Njuter absolut av dina bilder. Så många fina färger och former!
    och vallmon gör sig synnerligen bra där bland nävorna :)
    Kram till dig och krya på dig! / Birgitta

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket härligt inlägg Veronica! Jag längtar också, mer än någonsin! Ska verkligen njuta den här våren, helt och fullt! Superfina färg och formbilder!
    Kram på dig!
    Hélena

    SvaraRadera
  3. Svårt tema! Men, vilka härliga färger och former du hittat i ditt "arkiv"!
    Krya på sig!

    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Otroligt fint inlägg. Jag bara älskar att titta in hos dig du är fantastisk på att hitta rätt ord i allt du skriver.

    Krya på dig.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Så mycket vackert du visar, njuter av all inspiration du ger! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  6. Bilderna talar verkligen för sig själva, tokälskar dem allihop, allra mest den första. Så snyggt med bågformen, färgtemat och växtkombinationen! Krya på dig och hoppas du får en fin helg trots allt :)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder på dagens tema och ger oss mycket inspiration för oss som tittar in på Din sida.Ha det bra/Margareta

    SvaraRadera
  8. Tur för mig att du rodde inlägget i land. Hoppas nu att det ger med sig snabbt och lätt. Tur för jag fick ett tips på underbar ros. Japp jag gillade 'Black Baccara'. Kombinationen av euphorbian och lila tulpaner var också läcker. Funderar på rost och varför det fungerar på alla ställen. Tror att det är det naturliga, processen.

    Krya på dig! Kram, Carina

    SvaraRadera
  9. Stackare.Inte bli sjuk nu.Och ditt inlägg blev ju perfekt.Så fina bilder.
    Trevlig helg och krya på dig.

    SvaraRadera
  10. Underbart fångat både i bild och text som vanligt! Krya på dig!!
    Jag önskar dig en underbar helg!

    SvaraRadera
  11. Svårt tema man viket härligt inlägg trots annalkande förkylning. Hoppas det inte blir mer än en nysning. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  12. Jeg synes kombinasjonene i det første bildet var spesielt vakkert. Oransje valmuer i lilla storkenebb er fargebombe!

    SvaraRadera
  13. Härligt när man inte är sjukare än att man kan skoja om det! Superfina bilder. Black Lack - vad är det?
    Önskar dig en skön helg!/Laila

    SvaraRadera
  14. Inte behövs det så mycket text till dom bilderna. Blev du inte litet piggare på kuppen?
    Allt är jättefint, men bilden med djävulsspirean och nävan (för det är väl det det är) är så fin. Man kan säga att växter "klär" varandra. Passar precis. / Britt

    SvaraRadera
  15. Det var fullt av färg och form. Jättefint.
    Trevlig helg!
    Marika

    SvaraRadera
  16. Underbara bilder och du lyckades verkligen med ämnet!
    Visst längtar man till våren. Tänk dig mig som inte har kunnat gjort något under hela 2015 - det var som att ha brutit BÅDA benen i omgångar efter varandra och inte kunnat dansa alls!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  17. Bilderna talar absolut för sig själv! Så vackra!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  18. Lätt att bli förkyld på vintern när det är snabba väderväxlingar. Då är trädgårdsbilder ett bra botemedel. Bilden på rosen gör mig dock knäsvag, är det Black Baccara ? Den bara måste jag komma ihåg.
    Krya på dig
    Kram Luna

    SvaraRadera
  19. Najs färginjektion - tack! Du fick ju ihop det ändå, och jag hoppas att du piggnar till nu när det är HELG! Fnissade lite åt din liknelse med dans och brutet ben - jag bröt ju foten i slutet på april förra året - ren trädgårdskatastrof, men på något sätt gick det ju ändå :-)
    Kram Elin

    SvaraRadera
  20. Jättefina bilder!!! Och jag piggnade till av dem i alla fall, känner mig lite trött och uschlig jag med...
    Krya på dig och ha en bra, frisk helg!

    SvaraRadera
  21. Nämen krya på dig! Hoppas att en helgs vila gör dig pigg igen. Mäktiga färger i dina bilder, speciellt imponerad blir jag av Black Lace och rost ... har flyttat min planta som förde en tynande tillvaro och hoppas att den tar sig på sin nya plats. I så fall ska det bli lite rost i närheten!
    Och trots att jag är fullt frisk skrev jag inte ett enda ord i mitt inlägg ...

    SvaraRadera
  22. Din stackare! När inte ens så fina bilder lättar på humöret är det illa. Och inte blir det väl bättre av dagens väder? Eller så leker vi att det är april :)

    SvaraRadera
  23. Vakre former og farger!

    God helg!

    SvaraRadera
  24. Men det blev ju jättefint, inte minst katsuran. Önskar dig god bättring!
    Kram

    SvaraRadera
  25. Vad härligt att bli färgbombad denna gråtrista dag! Men trist att du mår dåligt! Krya på dig och dröm vidare om din vackra trädgård.
    Kram!
    Titti

    SvaraRadera
  26. Vilka härliga bilder! Och plågsamma;) sommarlängtan blir så svår! Krya på dig! Det är många sjuka på jobbet även hos mig. Det är så himla tråkigt att behöva bädda ner sig och pyton mår man. Hoppas du har böcker och trädgårdssurfning så det räcker.
    Kram!

    SvaraRadera
  27. Håller med dig, många sittplatser vill man gärna ha, den där mörkt röda rosen, ser ut som en Austinros, vad heter den?
    Krya på dig och trots allt trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  28. Härligt inlägg med så månat fina bilder.
    Åh tack snälla du, jag vill gärna ha vit brunnäva:) Säg till om jag ska skicka kuvert med porto eller så.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  29. Först och främst får du krya på dig, hälsan går först.
    Rosorna briljerar i ämnet färg och form, jag kan nästan känna doften genom paddan.
    Vi delar din längtan, Veronica, du är inte ensam! Två gånger har jag varit på palntskolan denna veckan. Fröer, tulpaner, krokus, primula OCH sticklingar!! Köper vad som helst bara för att lindra saknaden.
    På måndag är det 1:a februari!!!
    Kram
    Marta

    SvaraRadera
  30. Risig här med, jag tänkte inte heller göra nåt inlägg tidigare ikväll. Bestämde mig för att lägga in bara en bild...men det vart flera och jag är ganska fåordig!

    Ha det gott och krya på dig! Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  31. Glömde, dina bilder är underbara och inlägget också.
    Alltid! :)

    SvaraRadera
  32. Så flotte bilder! Det er utrolig hva lit klikking på datamaskinen kan bringe fram av gode minner og vakre detaljer! Forresten likte jeg teksten din også!, klem og god bedring fra Anne-Kristin

    SvaraRadera
  33. Och se så många bra bilder med färg och form det blev till slut ;))) Sjuk har jag känt mig länge nu, bihålorna spökar, men inte kan man lägga sig för det. Kan man inte påta i jorden kan man i alla fall blogga, drömma, planera, så frön, göra växtlista......
    Krya på dig och ha en bra helg!

    SvaraRadera
  34. Nej, bilder är inte fy skam, du har så fint hos dig!

    Kram och krya på dig nu, inte kul att känna sig risig inte!
    Gunilla

    SvaraRadera
  35. Vackra växter du bjöd på! Krya på dig
    /Kitty

    SvaraRadera
  36. Härligt med lila ihop med orange! Och rosen.... Oj vad svältfödd man är på trädgård nu! Krya på dig, kram Anna

    SvaraRadera
  37. Hej Veronika!
    Jo, de dagarna finns, då det är svårt, men så får man till det ändå, och du fick ju till det både med ord och maffiga bilder!
    Älskar dina "pratiga" inlägg med fantastiska bilder, som inspirerar mig att släppa lite på garden då och då.
    Kramen!

    SvaraRadera
  38. Vilka härliga uppiggande färger! Hoppas du också är piggare! Jag avundas dig rosorna! / Monica

    SvaraRadera
  39. Håper at formen din er bedre nå. Bildene dine er i alle fall helt fantastisk og inspirerer meg. Så nydelige farger og former. Riktig god bedring. Hilsen fra Liv

    SvaraRadera
  40. Hoppas du har piggnat till nu och hade en bra helg. Glad att du orkade skriva ett inlägg, hade saknat dina underfundiga texter och fina bilder annars.
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background