söndag 23 juni 2013

Månadens favorit hos Anna Vattenkanna!


Dags för månadens favorit! 
Anna med  bloggen annavattenkannastradgard utmanar....
 Nu har jag varit med hela året så självklart ska jag vara med även denna månad....
I november grävde vi ner en damm och nu börjar den ta sin självklara plats i trädgården!
 Vi placerade dammen på norrsidan där vi inte hade mycket annat!

Det var verkligen ett geni-drag...
En tråkig norrsida som helt plötsligt fick liv......
Jag ser till och med dammen från köksfönstret när jag diskar!

Kan inte bli bättre! 

Min månads favorit är Näckrosen.....
Hur vacker är den inte? 


Grym! 
Underbart är kort! 
Blommar en vecka ungefär sen ger den upp....
Kort liv, men ett vackert sådant! 


Detta är mitt vackraste i trädgården just nu......

Och mannen.......
... han hänger där för jämnan!

Antingen är det för att han gillar fiskarna i den eller att han är intresserad av fiske!!

Huvva!


//Veronica

14 kommentarer:

  1. Vit näckros - vackert! Vi har provat att ha näckrosor i vår damm men koikarparna äter upp dem.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow - vilken skönhet! En damm skulle jag vilja ha också....problemet är bara att hitta någon plats att ha den på.....
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fattar inte hur ni får plats med allt?! :) Så vackert och njutningsfullt det blev med dammen. Förstår att du valde näckrosen som din favorit.
    Du/ni är så välkomna hit när det passar.
    Stoooor kram, härliga du!

    SvaraRadera
  4. Jag...vill...ha...en...näckros! De är ju så vackra! Längtar till vi kan göra vår damm...men det lär ta ett par år. Har ju lite andra projekt att styra med :-)
    Kramar!
    Hélena

    SvaraRadera
  5. ÅÅ så fin den var!!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Nej, vad trevligt!! Så fint att se fiskarna simma omkring (Men det är kanske inte alltid de ställer upp så där fint för fotografering)? Förstår att näckrosen är favoritväxt just nu.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  7. Så vackert. Kul att du hittade till mig. Jag återkommer gärna också. Jag hade tänkt göra ytterligare en damm iår. Men inser att man inte hinner allt. Ha det gott/Fia

    SvaraRadera
  8. Åh, så fint med en damm med näckrosor! Det ger verkligen sommarkänsla!
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera
  9. Damm,fiskar och så Näckros.Det kan inte bli bättre.Vill jag med ha.
    Kram.

    SvaraRadera
  10. Jag älskar dammar.... älskar DIN näckros..älskar ALLA näckrosar!! Jag har planterat 3 st...
    / Teppi

    SvaraRadera
  11. Otroligt fin, förstår ditt val verkligen!
    Ha det bäst!
    Kram madde

    SvaraRadera
  12. :-D Väntar med spänning på att mina näckrosor ska pluppa upp någon blomma. Blad har kommit i alla fall. Det där är riktigt fint! Kramers!

    SvaraRadera
  13. Så härligt med en damm och näckrosen är otroligt fin!
    Ha det gott!
    Margot

    SvaraRadera
  14. så vackert med näckrosor
    ett bra val
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background