fredag 1 februari 2013

Blooming Friday!? Redan??

Oj! Vad fort veckan gick :) 


Ingen förberedelse här inte...... OK! Vad händer om fyra månader?
Mmmmmm, alltså 1:a juni.....!!?


Mina rhododendron står i full blom med sina guldpistiller, fantastiska, bedårande, bättre än nånsin
Prästkragarna välkomnar mig när jag kommer med bilen ifrån jobbet,  fantastiska, bedårande, bättre än nånsin
Vallmon har slagit ut och i år tar de inte över "kullen" utan är fantastiska, bedårande, bättre än nånsin
Alla nävor som jag delat har alla tagit sig, ger mig sitt bästa försommarflor och gör det  fantastiskt, bedårande, bättre än nånsin
Ormbunkar och hosta i skuggrabatten har slagit ut i fräsch ljusgrön grönska,  fantastiska, bedårande bättre än nånsin
De första sparrisplantorna har kommit upp och istället för att låta dem växa kan vi i år, skörda och skörda och äta och njuta!!! 
Det är försommarnjutning på HÖG nivå!

 Mer tankar om 4 månader, vilket är dagens ämne kan ni läsa här: blandrosorochbladloss


//Veronica





25 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Jag håller med dig: Denna sommar blir bättre än nånsin!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Så ljuvligt underbart!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. God kväll, Veronica! Så härliga bilder,så härliga känslor, och visst, bakslaget här i Skåneland kom redan senare i kväll - lite mera vitt från skyn.Ha det! Hälsn AnnA

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder du bjuder på!
    Ger en härlig känsla av Sommar :)
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, jag gillar också din skuggrabatt mycket!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  6. Skuggrabatten verkar läcker. Sparris finns här, förmodligen äldre än jag. Ser fram emot skörden.
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Vackert, tänk allt detta har vi framför oss. Helt otroligt.
    Sparris är mumma det.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Så fint du har det! Skuggrabatten är så snygg!!
    Trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Mmmmm, vilka underbara bilder! Vilka Vallmo! Jag längtar som en galning efter våren. Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  10. Fina bilder .Skuggrabatten är i min smak .Ha en skön helg.Kram.

    SvaraRadera
  11. Underbar framtidsvision av din trädgård. :)

    SvaraRadera
  12. Härligt inspirerande bilder.
    Som alla andra så gillar jag din skuggrabatt så snyggt.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  13. Klart vi ska ha det så härligt. Och du, aklejan är nog delbar skulle jag tro, det är bara att komma och hämta. :-)))) Kram!

    SvaraRadera
  14. Att kunna skörda egen sparris låter helt underbart!!! Underbar är även din skuggrabatt!
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Visst går veckorna fort! Vid min ålder är det fredag jämt;)! - tiden springer fort som en ökenråtta;)!
    Hoppas att även jag kan tillägga att: "Bättre än någonsin" i år....förra året var det, som sagt, sämre än någonsin...;)!

    /Anja

    SvaraRadera
  16. Hej Veronica
    ja man upplever mest fredag å måndag tycker jag.........
    fina bilder..å missa nu inte...

    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter.
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  17. Vilken trädgård du har...så vacker.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Så ljuvligt det kommer vara hos dig om fyra månader!! Och så en massa nya rosor på det, läste ditt förra inlägg. Jag har också haft svårt att förstå mig på rosor, trots att jag bor på rosornas ö... Men jag vill så gärna så jag har skaffat ett 'gäng' o hoppas de skall trivas. Men jag kollar alltid så det inte är nån kräsen sort innan jag köper. Men det är nog som du säger, de skall duttas med ;)

    SvaraRadera
  19. Vilken tur du har, överlever min sparris måste jag vänta minst två år till.. Hoppas den kommer smaka gott.
    Härliga bilder och fantastisk skuggbeplantning :)

    SvaraRadera
  20. Härlig tolkning. Superfina foton.Och din header är också super. Lilla mus rosen vill jag ju ha med. Måste kika efter en sån.

    Kram

    SvaraRadera
  21. Jag hoppas precis som du att den här sommaren blir bättre än någonsin! Så fina vallmo du har och nävan(Är det en Rozanne?)och prästkragar som ger riktig sommar-feeling. Mycket fint att längta till!/Kram Titti

    SvaraRadera
  22. He-he! Bedre enn noensinne :-D

    SvaraRadera
  23. Så jättefina och somriga bilder!! Vallmon är underbar. Har beställt en påse perenna, knallröda vallmo som ska få pryda min trädgård!
    Majrova är en kålväxt och man kan nog känna det på smaken, man kan äta den som råkost eller ugnsbakad eller när den har legat och fräst i pannan lite. Det är gott, du borde prova. Jättenyttigt förstås :-)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  24. Åh, så härligt med försommarbilder! Snart är vi där, bara några få snödrivor kvar att ta oss igenom medan ljuset återvänder ;)
    Det kommer att bli toppenfint med din rosengång!
    Kram Allis

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background