tisdag 27 mars 2012

Ilska och trädgård!

Vissa dagar är mindre bra än andra. Dagar när man känner sig trött och arg. Idag var en sån dag. Kanske beror det på tidsomställningen eller något annat, vad vet jag. Det jag däremot vet är att det såna dagar är hur skönt som helst att kasta av sig kontorskläderna, hoppa i gummistövlar och trädgårdsjacka och härja runt lite i rabatterna........

 Apropå att vara arg så grävde jag förra året upp alla mina tulpanlökar efter det att rådjuren ätit upp dem innan de slog ut. Jag har testat alla råd mot rådjur men ingenting har fungerat och inte blir det bättre av att mina grannar matar dem för de är så söta.....!?


Så en morgon när jag nästan fick hjärtinfarkt av ilska så tog jag det drastiska steget att gräva upp alla och plantera dem, huller om buller, i rabatten längst planket. Idag satte jag upp armeringsmattor som staket och hoppas att de får vara ifred. Vad tror ni?
Vi har även köpt en rådjursskrämma som tjuter obehagligt när nåt rör sig, så om jag har tur så får jag se tulpaner i mina rabatter igen : )

//Veronica


3 kommentarer:

  1. Jäkla rådjur! Själv är jag mer rädd för att vildsvinen ska ta sig in i trädgården.

    Fin blogg du gjort! Kul att du blivit följare hos oss!

    Vi ses igen! Eva o Sören

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och bugar :) Vi grävde upp 105 plantor av Hagtornshäck längst vårt staket för 2 år sedan och lade ut på Blocket. Plantorna försvann direkt till 2 olika personer som skulle ha dem för att skydda sina trädgårdar från vildsvin.... de sa att det är det enda vildsvin inte går igenom :)

      Radera
  2. Vilken fin blogg du har.

    Vi har hägnat in hela vår tomt med både gärdsgård och viltstängsel för att inte rådjur,dovhjort,kronhjort och mufflonfår skall ta sig in .
    Om vi inte hade haft det så skulle det inte finnas någon trädgård.
    Det är ju lite synd för det är ju inte så snyggt med viltstängsel men jag försöker dölja det med att plantera så det inte syns så väl.

    Ha en fin fortsättning på veckan
    Gunilla

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background